onsdag 30. september 2009

En vakker dag...

Solen fortsetter å skinne høstvakkert over hovedstaden - fargene er på sitt fineste akkurat nå - og vi holder alle pekefinger og langfinger i kryss for at det varer lenge, lenge, LENGE ;)
Jeg må innrømme at jegi kke bare bruker kveldene rett ut i min nye, myke sofa altså...i går kveld laget jeg dette bildet ;)

Vi feiret høstværet i dag med å hente tidlig i barnehagen og trille rolig hjem, titte og forundre oss over alle forandringene som skjer nå på høsten...blader som ikke bare faller ned, men forandrer farger...lønneblader, eik, or...barnålene som lager tepper på asfalten i gatene rundt oss...nyperoser og nypebær - røde og store :) ...små jordbærblomster som kommer sent og kanskje aldri får oppleve den store åpenbaringene det er å bli et søttsmakende jordbær ;) ...vinden som blåser ganske mye kaldere enn den gjorde i sommer...frukt som henger høøøøøøøøøøøøyt oppe mot "himmelsky" som Lillemien sier ;)

Da vi endelig kom oss hjem laget vi eplekake med smuldredeig, litt nellik og fløte (for andre dag på rad - mmmmmmmm:)) og koste oss helt til badetid :)


EN VAKKER DAG ;)

- håper den har vært det for deg også!

8 kommentarer:

  1. hei -
    å for et skjønt innlegg..
    nydelig tekst og vakre bilder....
    herlig - herlig!

    moaklem

    SvarSlett
  2. mmm..den kaka så deilig ut ;)
    jeg skal en tur til Oslo neste uke..og da håper jeg været er like fint..her har det regnet i ukevis :(
    takk for koselig hilsen hos meg..du må bare sende mail om du lurer på noe ;)
    ..og lattekoppene koster ikke 110,- hos meg ;)
    klem til deg!!!
    Anne***

    SvarSlett
  3. Heisan:)

    Så skjønne bilder du har laget!
    Skal si dere koser dere om dagene, høres himmelsk ut både med kake og vakkert vær....heldiggriser!!!

    Nattaklem fra meg

    SvarSlett
  4. Herlig innlegg! Så kjekt å hente tidlig i barnehagen å rusle hjem, viktig å ta seg tid til kos;)
    Nydelige bilder du lager, kjempeflink er du!

    SvarSlett
  5. Ååååå såååå deilig kjære du og lillen din! Så herlig å ta livet med ro og nyte hvert minutt, hver farge og hver smak!! Herlig!

    Jeg har mailt vinduskarmer i dag - grrr - gørrr kjedelig!..men det blir fint da!! Smil!

    Så flott flott flott bilde - herlige du!

    Ha en fin fin torsdagskveld!

    KlemKKann

    SvarSlett
  6. ..se der ja - endelig har jeg fått deg inn på linkene mine igjen!

    SvarSlett
  7. Hei hei! Prøver igjen jeg.. :p
    hvor får du tak i disse bildene med de søte jentene på? Du hadde laget en pute med nesten likt stoff bare med en brunette som motiv! Likte motivene så utrolig godt, og lurer svær på hvor du har fått de fra? heter de noe spesielt?
    Hadde blitt utrolig glad om du hadde villet svare på dette! :D

    SvarSlett
  8. ?????
    hvorfor kan du ikke svare folk på bloggen din?????

    SvarSlett