onsdag 13. mai 2009

Navnedebatt og ny flytting

Navnedebatten er i gang på NIB og jeg fikk meg en liten, vond overraskelse da jeg logget meg på bloggen i dag. En fredelig sjel som meg synes det var veldig ubehagelig å bli oppfattet som en som hermer eller gir seg ut for å være en annen.

De fleste av dere vet at jeg har blogget en stund og at jeg måtte flytte bloggen min raskt. Det nye navnet kommer av kallenavnene mine fra da jeg var liten og derfor føles de veldig "meg". For meg er det selvfølgelig viktig å ha et navn på bloggen som jeg kan identifisere meg med. Samtidig er det viktig i min situasjon å ha en blogg som ikke identifiserer meg for alle. Dette var grunnen til at jeg dessverre måtte flytte den forrige bloggen min.

Jeg er ikke ute etter å plagiere, stjele, provosere, lure eller kjøre over noen. Min blogg er et sted for meg å dele av min interesse for interiør, finne inspirasjon og møte alle dere koselige jenter som deler samme interesse. Jeg lever av kreativitet i jobben min og jeg vet veldig godt hvordan det føles at noen "stjeler" en idé eller lager noe som likner ditt eget "verk".



Her på NIB synes jeg at alle skal få skille seg ut og at ingen selvfølgelig skal ha samme nick. Hvem som har "krav" på et navn eller nick må jo være opp til partene å avgjøre, men både Molly og jeg har lyst på vårt eget. Så for ordens skyld; det er Molly som er Molly - ikke jeg :) Og jeg kommer til å forandre mitt bloggnavn. Jeg beklager overfor deg, Molly, som syntes det ble veldig feil med min blogg og håper vi finner en løsning :) At jeg har vært treg med å gjøre om innstillingene på min nye blogg er ingen unnskyldning, men bare et forsøk på å forklare. Derfor ble denne "saken" også ekstra ubehagelig for meg. Men det meste lar seg løse og;

Solen skinner ute og en ny dag med blanke ark venter :)

10 kommentarer:

  1. Heisann! Dette synes jeg var realt gjort av deg :o) Skjønner godt at du synes det var leit å bli gjenstand for slik oppmerksomhet - ikke morsomt for noen av partene dette egentlig. Og så har vi vel ALLE, nok en gang, lært å dobbeltsjekke !ting og tang"!

    Ønsker deg en super dag herfra! :o)

    SvarSlett
  2. Å kjære deg - blir sååå lei meg når du opplever vonde situasjoner - en stor go` amanda-klem til deg!! Men du skværer opp og kommer deg raskt på beina..det er bra!!! Vettu jeg hadde også Molly som mitt kallenavn i engelsktimene på skolen..hihi..et søtt og koselig navn!

    Ha en super mandag - og vettu jeg er sååå glad jeg igjen har funnet deg - likte ikke å være "borte" fra deg!!

    KlemKlemKlemKKann

    SvarSlett
  3. Huff, er ikke så lett å sjekke opp _alt_ som er da, spesielt ikke om man er mer opptatt av å se bakover mens man går fremvover...tenkte på hvordan jeg gjør det noen ganger nå...vet ikke om du er sånn, hihi..

    Men, jeg finner frem jeg vettu, så lenge du legger igjen en søt kommentar hos meg :o)
    Ja, jeg sover veldig godt!! Er ikke helt fargeløst der lenger heller, haha, dét går jo ikke hjemme hos meg. Men det er lyst, og oppdatering kommer snart på bloggen min.

    Har også vært hos Kid, og sikla på alt de hadde...men kjøpte ikke så mye av de flotte kurvgreiene deres, det var sååå utplukka allerede etter en enslig dag...sukk. Men absolutt supert for Kid!

    Hvem har laget det fantastiske bildet over her?? Ble veldig inspirert...
    Og bildene du har tatt på fjellet da, veldig fine. Teknisk flotte (synes jeg) og fine for øyet :o)

    Ha en fin dag, klem klem klem

    SvarSlett
  4. Pleier selvsagt å gå fremover, ikke fremvover, hihihi

    SvarSlett
  5. Heisann vennen! Kan ikke du sende meg en mail slik at jeg får mailadressen din ? www.idamikalsen_82@hotmail.com

    Har så lyst å skrive til deg - men hele 'verden' trenger ikke lese det ;-D

    GODT å ha deg tilbake! Har vært helt desperat etter å få tak i deg - nærmest - så nå var min neste tanke å lage ett eget innlegg til deg - ett TA KONTAKT innlegg - for jeg kom jo ikke inn på siden din! *lettelse*

    Skriver mer til deg senere jeg! Smask
    NYT SOLEN - NYT LIVET OG SPRE OM DEG MED GLEDE OG GODE ORD - SLIK DU ALLTID HAR GJORT! Du er så herlig, sukkerklumpen min :-) Klemmer

    SvarSlett
  6. Heisan lille mi:))) Ja men da håper jeg du blir på denne adressen...hi.hi
    Godt du fikk ordnet opp,...helt sikkert greit å skifte navn siden de var så like.

    Men du...det fine bildet på innlegget her...du har vel ikke laget det selv...?

    Ser frem til mange vakre innlegg fra deg fremover:)) Kos deg i vårkvelden....stor klem

    SvarSlett
  7. Oj...så flink du er:) Det bildet var jo så skjønt...da blir det spennende og se det andre!
    Nye blanke ark i morgen min venn...
    natta'klem

    SvarSlett
  8. Heisann! Leste navnedebatten jeg også, klikket meg inn på bloggen din og oppdaget en nydelig blogg som jeg gjerne vil følge! Jeg begynte å blogge i april, men etter et par uker oppdaget jeg at jeg hadde ganske likt navn som en del andre bloggere, så jeg gjorde helomvending både på bloggnavn og bloggadresse. Ikke lett å få med seg alt, det kan jeg godt skrive under på! :) Håper du vil besøke bloggen min. Ha en god natt!

    SvarSlett
  9. Honestly dear I have no idea how I came across your place, except maybe through Josefine's place;)Thanks for letting me know about this place dear! Blessings.

    SvarSlett
  10. Å du =)
    Jeg ble litt skjelven her sjøl jeg gitt..litt irritert egentlig...Kommentarene var så harde...Uten at de vet hva bakgrunnen var for dine valg...Folk velger parti fort gitt...

    Å så sleit jeg med å finne deg..hm...
    Håper det går bra med deg nå kjære venn..
    Jeg er så glad for at du er her=)
    Sender deg all den varmen i denne klemmen her....KLEM::::::
    Klem fra Drops/Nina...

    SvarSlett